Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Chciała sprzedać kurtkę dziecięcą i straciła 2350 złotych

Data publikacji 06.12.2021

Oszuści internetowi nie próżnują. Wykorzystują portale społecznościowe oraz komunikatory internetowe, aby wyłudzić od potencjalnych ofiar jak największą sumę pieniędzy. Kolejna suwalczanka padła ich ofiarą. Kobieta weszła w link, który otrzymała od kupującego, ale zamiast wpłaty za kurtkę z jej konta zniknęło ponad 2000 złotych.

Do policjantów z suwalskiej komendy, zgłosiła się kobieta, która została oszukana podczas sprzedaży dziecięcej kurtki. Z relacji suwalczanki wynikło, że na jednym z portali aukcyjnych zamieściła ogłoszenie. Na jednym z komunikatorów odezwała się do niej osoba zainteresowana ofertą. Zaproponowała sprzedającej skorzystanie z możliwości zapłaty za kurtkę, za pośrednictwem usługi portalu. W tym celu przez komunikator przesłała sprzedającej link. Tam 31-latka zalogowała się jak do swojego banku. Po chwili otrzymała sms aby czekać na kod weryfikacyjny. Potem wystąpił błąd i kobieta nie mogła zalogować się już do swojego banku. Następnego dnia kiedy 31- latka skontaktowała się z bankiem, okazało się, że ktoś wypłacił z jej konta 2350 złotych. Wtedy już kobieta miała pewność, że padła ofiarą oszustów. Zablokowała swoje konto bankowe i powiadomiła policjantów.

Jak uniknąć oszustwa?

  • Zwróć uwagę jakie transakcje bankowe autoryzujesz i na jaką kwotę.
  • Poznaj zasady bezpieczeństwa swojego banku i stosuj się do nich, gdy korzystasz z portali aukcyjnych.
  • Miej ograniczone zaufanie do potencjalnych kontrahentów.
  • Rozliczaj się bezpośrednio przez dany portal. Unikaj bezpośrednich transakcji. Uważaj na próby nawiązania kontaktu poza portalem, poprzez komunikatory.
  • Oszuści mogą podrobić stronę portalu aukcyjnego oraz bramki płatniczej. Zwracaj uwagę na adres widoczny w przeglądarce.
  • Zwróć uwagę na poprawność językową strony, na której przekazujesz dane karty. Fałszywe strony często zawierają błędy, nie są napisane poprawną polszczyzną.
  • Nie należy podawać numeru karty i specjalnego kodu CVV2/CVC2 , który jest nadrukowany obok podpisu;
  • Czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostaje z banku zanim wykorzystasz go nie wiedząc co autoryzujesz;
  • Każde finalizowanie transakcji poza portalem aukcyjnym, czy to przez wiadomości mailowe, sms-y i komunikatory, które zwierają linki powinno wzbudzić naszą czujność;

Co robić, gdy zostaniesz oszukany?

  • Koniecznie skontaktuj się ze swoim bankiem.
  • Poinformuj Policję.
  • Nie klikaj w nieznajome linki do stron.
  • Policjanci apelują o rozwagę i ostrożność w podejmowani wszelkich decyzji finansowych.
  • nie daj się oszukać
Powrót na górę strony