Aktualności

Chciała sprzedać bluzkę, straciła ponad 22 tysiące złotych

Data publikacji 19.08.2022

Ponad 22 tysiące złotych straciła 47-latka, która chciała sprzedać w internecie bluzkę. Kobieta kliknęła w link przesłany przez rzekomą kupującą. Niestety link przekierował mieszkankę powiatu suwalskiego do fałszywej strony banku, dzięki której oszuści uzyskali dostęp do jej konta.

Do suwalskich policjantów zgłosiła się 47-latka, która została oszukana podczas sprzedaży w internecie. Z jej relacji wynikało, że zamieściła na portalu aukcyjnym ogłoszenie o sprzedaży bluzki. Już po chwili, za pośrednictwem komunikatora, skontaktowała się z nią osoba zainteresowana kupnem. Poinformowała sprzedającą, że wybrała opcję „kup teraz” i przesłała link, ułatwiający przelanie pieniędzy. Gdy mieszkanka powiatu suwalskiego kliknęła w ten link, została przekierowana na stronę, gdzie należało wybrać swój bank i zalogować się. Po chwili 47-latka otrzymała sms z informacją o dodaniu kolejnego urządzenia do serwisu bankowego. Zatwierdziła to otrzymanym hasłem. Tym samym oszuści uzyskali dostęp do konta mieszkanki powiatu suwalskiego. W kilku transzach wypłacili ponad 22 tysiące złotych. Kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszustów jeszcze tego samego dnia, kiedy ponownie zalogowała się na swoje konto. Ze zdziwieniem zobaczyła, że ktoś dokonał szeregu transakcji.

Aby uniknąć takich sytuacji - pamiętaj!

  • Nigdy nie klikaj w linki do stron bankowych, przesyłane przez inne osoby;

  • Zwróć uwagę jakie transakcje bankowe autoryzujesz i na jaką kwotę;

  • Poznaj i przypominaj zasady bezpieczeństwa swojego banku i stosuj się do nich, gdy korzystasz z portali aukcyjnych;

  • Miej ograniczone zaufanie do potencjalnych kontrahentów;

  • Rozliczaj się bezpośrednio przez dany portal. Unikaj bezpośrednich transakcji. Uważaj na próby nawiązania kontaktu poza portalem, poprzez komunikatory;

  • Oszuści mogą podrobić stronę portalu aukcyjnego oraz bramki płatniczej. Zwracaj uwagę na adres widoczny w przeglądarce;

  • Zwróć uwagę na poprawność językową strony, na której przekazujesz dane karty. Fałszywe strony często zawierają błędy, nie są napisane poprawną polszczyzną;

  • Nie podawaj numeru karty i specjalnego kodu CVV2/CVC2, który jest nadrukowany obok podpisu;

  • Czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostajesz z banku, zanim wykorzystasz go, nie wiedząc co autoryzujesz;

  • Każde finalizowanie transakcji poza portalem aukcyjnym, czy to przez wiadomości mailowe, sms-y i komunikatory, które zwierają linki powinno wzbudzić naszą czujność.

Powrót na górę strony