Regulamin konkursu "Prosto ze szkoły"
Komendant Miejski Policji w Suwałkach, Prezydent Miasta Suwałki oraz Starosta Suwalski serdecznie zapraszają uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz ich nauczycieli do udziału w VII edycji konkursu filmowego „Prosto ze szkoły”.
___________________________________________________________________________
REGULAMIN KONKURSU
„PROSTO ZE SZKOŁY”
I. ORGANIZATORZY KONKURSU
Prezydent Miasta Suwałki
Starosta Powiatu Suwalskiego
Komendant Miejski Policji w Suwałkach
Urząd Gminy w Suwałkach
Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Suwałkach
Straż Miejska w Suwałkach
Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Suwałkach
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach
Cinema Lumiere w Suwałkach
II. CEL KONKURSU
Celem konkursu jest:
- Kreowanie pozytywnych wzorców społecznych, zdrowego stylu życia wolnego od środków uzależniających oraz atrakcyjnych sposobów na spędzanie czasu wolnego przez dzieci i młodzież.
- Zwrócenie uwagi na występujące zagrożenia oraz kształtowanie nawyków ich unikania.
- Propagowanie zasad bezpiecznych zachowań.
- Zapobieganie przestępczości i aspołecznym zachowaniom poprzez włączenie młodzieży do działań profilaktycznych.
- Zachęcenie uczestników do odkrywania w sobie talentów i ciekawych zainteresowań – jako alternatywnego sposobu unikania patologicznych i ryzykownych zachowań.
III. PRZEDMIOT KONKURSU
Przedmiotem konkursu jest nagranie materiału filmowego (film, animacja, reportaż, spot reklamowy), który będzie:
- przedstawiał pozytywne wzorce społeczne,
- promował zdrowy styl życia bez środków uzależniających i psychoaktywnych (np.alkohol, nikotyna, narkotyki i itp.),
- przedstawiał atrakcyjne sposoby spędzania czasu wolnego,
- przedstawiał zachowania, które mogą prowadzić do niebezpiecznych sytuacji,
- zwracał uwagę na występujące zagrożenia i pokaże sposoby ich unikania,
- swoistą informacją o możliwościach wyjścia z sytuacji kryzysowej i uzyskania pomocy (od przyjaciół, rodziny, instytucji).
IV. ADRESACI KONKURSU
- Uczniowie klas IV-VI szkół podstawowych.
- Uczniowie szkół gimnazjalnych.
- Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych.
V. ZAKRES TEMATYCZNY KONKURSU
Konkurs obejmuje po trzy zagadnienia dla danej kategorii wiekowej (do wyboru):
Dla uczniów szkół podstawowych:
Wakacje - bezpieczne spędzanie czasu wolnego.
Znam zasady – dbam o bezpieczeństwo (m.in. w ruchu drogowym, na podwórku, w domu).
Bezpieczeństwo online.
Dla uczniów gimnazjum:
Mity i fakty o środkach uzależniających.
Odpowiedzialność za swoje czyny.
Bezpieczeństwo online.
Dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych:
Przeciwdziałanie agresji na stadionie.
Mity i fakty o środkach uzależniających.
Trudne wybory (agresja i przemoc rówieśnicza, przemoc domowa, handel ludźmi, ksenofobia, nietolerancja, stereotypy, patologie społeczne, wartości).
VI. WARUNKI UCZESTNICTWA
- Konkurs oceniany jest oddzielnie w trzech kategoriach szkół – uczniowie szkół podstawowych, gimnazjaliści i uczniowie szkół ponadgimnazjalnych.
- Do konkursu przystępują zespoły 2-osobowe.
- Każdy zespół uczestniczy w konkursie pod kierunkiem nauczyciela/opiekuna. Ten sam nauczyciel/opiekun może być opiekunem kilku zespołów z danej szkoły lub placówki oświatowej. Opiekun koordynuje, wykonanie zadania, odpowiada za przestrzeganie wskazań zawartych w niniejszym regulaminie, kontaktuje się z organizatorami i reprezentuje zespół.
- Należy opracować materiał filmowy (film lub animację), który ma zwrócić uwagę na jedno z wymienionych w pkt V zagadnień, zgodnie z kategorią wiekową.
- Czas trwania filmu: maksymalnie 5 minut.
- Materiał filmowy powinien być zapisany w formacie umożliwiającym jego odczytanie i dalsze odtwarzanie DVD (preferowany zapis DVD). Powinien być nagrany na płycie.
- Zgłoszona praca konkursowa winna być wynikiem pracy twórczej i nie naruszać autorskich praw osobistych lub majątkowych osób trzecich.
- Materiały użyte w filmie (muzyka, zdjęcia itp.) nie mogą naruszać autorskich praw osobistych lub majątkowych osób trzecich.
- Filmy nie mogą zawierać treści wulgarnych lub obraźliwych oraz nakłaniających do spożywania alkoholu i zażywania narkotyków. Zabronione jest również propagowanie agresji oraz teorii, których rozpowszechnianie jest prawnie zabronione. W przypadku zamieszczania jakichkolwiek z ww. treści, film zostanie zdyskwalifikowany.
- Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za uszkodzenia pracy, które nastąpiły z przyczyn od nich niezależnych.
VII. PRZEBIEG KONKURSU.
- Konkurs rozpoczyna się 8 kwietnia 2016 r., a jego regulamin będzie dostępny na stronach internetowych Organizatorów.
- Prace konkursowe należy nadesłać lub dostarczyć osobiście do dnia 23 maja 2016r. (poniedziałek) na adres: Komenda Miejska Policji Wydział Prewencji ul. Pułaskiego 26, 16-400 Suwałki z dopiskiem: „Prosto ze szkoły”
- Do pracy musi być dołączony wypełniony KWESTIONARIUSZ ZGŁOSZENIOWY.
- Przesłanie kwestionariusza zgłoszeniowego jest jednoznaczne z:
- oświadczeniem, że zgłaszający zespół jest autorem pracy konkursowej
- oświadczeniem, że zgłaszający zespół posiada prawa autorskie i majątkowe do przesłanego materiału
- oświadczeniem o akceptacji niniejszego regulaminu
- oświadczeniem, że zamieszczone w pracy konkursowej zdjęcia i pliki dźwiękowe nie naruszają praw autorskich osób trzecich.
- 5. Ogłoszenie wyników Konkursu nastąpi podczas uroczystej gali w Cinema Lumiere w Suwałkach 15 czerwca 2016 roku o godzinie 10.00. Informacja o miejscu gali będzie zamieszczona na stronie www.suwalki.policja.gov.pl.
- 6. Wyniki Konkursu przedstawione na gali będą dostępne na stronach internetowych Organizatorów.
VIII. KRYTERIA OCENY PRAC
- Nadzór nad przebiegiem Konkursu sprawuje komisja, w skład, której wchodzą przedstawiciele organizatorów Konkursu i zaproszeni goście.
- Komisja konkursowa przyzna trzy nagrody w każdej z kategorii wymienionej w pkt.V.
- Przewidziane są również wyróżnienia.
- Wszystkie zespoły, zakwalifikowane do konkursu, otrzymają poświadczenia swojego uczestnictwa w Konkursie, w formie dyplomów honorowych.
- Warunki oceny prac konkursowych:
- Realizacja założonych celów.
- Walory profilaktyczne i edukacyjne.
- Sposób przekazania treści oraz oryginalność pomysłu.
- Walor artystyczny i jakość materiału filmowego.
IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Uczestnicy Konkursu wyrażają zgodę na wykorzystanie oraz przetwarzanie podanych przez nich danych osobowych przez Organizatorów zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r., Nr 101, poz.926 z późn.zm.).
- Przysłane do konkursu prace stanowią własność Organizatorów i nie podlegają zwrotowi.
- Zgłoszenie do Konkursu jest jednoznaczne ze zgodą na bezpłatne wykorzystanie prac przez Organizatorów do publikacji własnych i mediach.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo przerwania, zmiany lub przedłużenia Konkursu w razie wystąpienia przyczyn od niego niezależnych.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wprowadzenia zmian w niniejszym regulaminie. W razie zmian podany zostanie komunikat na stronie www.suwalki.policja.gov.pl .
- Sprawy nieuregulowane niniejszym regulaminem rozstrzygają Organizatorzy.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do podania do publicznej wiadomości danych osobowych osób, które otrzymają nagrody i wyróżnienia w Konkursie.
- Nadesłane prace niezgodne z powyższymi warunkami regulaminowymi nie będą rozpatrywane.
- Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatorów.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z koordynatorem konkursu:
Małgorzata Lipska
Wydział Prewencji,
Komendy Miejskiej Policji w Suwałkach
tel. 87 / 564 15 70,
e-mail: malgorzata.lipska@suwalki.bk.policja.gov.pl