Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Regulamin konkursu "Prosto ze szkoły"

Data publikacji 11.04.2016

Komendant Miejski Policji w Suwałkach, Prezydent Miasta Suwałki oraz Starosta Suwalski serdecznie zapraszają uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz ich nauczycieli do udziału w VII edycji konkursu filmowego „Prosto ze szkoły”.

___________________________________________________________________________

REGULAMIN KONKURSU

„PROSTO ZE SZKOŁY”

I. ORGANIZATORZY KONKURSU

Prezydent Miasta Suwałki
Starosta Powiatu Suwalskiego

Komendant Miejski Policji w Suwałkach

Urząd Gminy w Suwałkach

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Suwałkach
Straż Miejska w Suwałkach

Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Suwałkach
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach
Cinema Lumiere w Suwałkach

II. CEL KONKURSU

Celem konkursu jest:

  1. Kreowanie pozytywnych wzorców społecznych, zdrowego stylu życia wolnego od środków uzależniających oraz atrakcyjnych sposobów na spędzanie czasu wolnego przez dzieci i młodzież.
  2. Zwrócenie uwagi na występujące zagrożenia oraz kształtowanie nawyków ich unikania.
  3. Propagowanie zasad bezpiecznych zachowań.
  4. Zapobieganie przestępczości i aspołecznym zachowaniom poprzez włączenie młodzieży do działań profilaktycznych.
  5. Zachęcenie uczestników do odkrywania w sobie talentów i ciekawych zainteresowań – jako alternatywnego sposobu unikania patologicznych i ryzykownych zachowań.

 III. PRZEDMIOT KONKURSU

Przedmiotem konkursu jest nagranie materiału filmowego (film, animacja, reportaż, spot reklamowy), który będzie: 

  • przedstawiał pozytywne wzorce społeczne,
  • promował zdrowy styl życia bez środków uzależniających i psychoaktywnych (np.alkohol, nikotyna, narkotyki i itp.),
  • przedstawiał atrakcyjne sposoby spędzania czasu wolnego,
  • przedstawiał zachowania, które mogą prowadzić do niebezpiecznych sytuacji,
  • zwracał uwagę na występujące zagrożenia i pokaże sposoby ich unikania,
  • swoistą informacją o możliwościach wyjścia z sytuacji kryzysowej i uzyskania pomocy (od przyjaciół, rodziny, instytucji).

 IV.    ADRESACI KONKURSU 

  1. Uczniowie klas IV-VI szkół podstawowych.
  2. Uczniowie szkół gimnazjalnych.
  3. Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych.  

 

V.    ZAKRES TEMATYCZNY KONKURSU

Konkurs obejmuje po trzy zagadnienia dla danej kategorii wiekowej (do wyboru):

 

Dla uczniów szkół podstawowych: 

Wakacje - bezpieczne spędzanie czasu wolnego.

Znam zasady – dbam o bezpieczeństwo (m.in. w ruchu drogowym, na podwórku, w domu).

Bezpieczeństwo online.

 

Dla uczniów gimnazjum: 

Mity i fakty o środkach uzależniających. 

Odpowiedzialność za swoje czyny.

Bezpieczeństwo online.

 

Dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych: 

Przeciwdziałanie agresji na stadionie.

Mity i fakty o środkach uzależniających.

Trudne wybory (agresja i przemoc rówieśnicza, przemoc domowa, handel ludźmi, ksenofobia, nietolerancja, stereotypy, patologie społeczne, wartości). 

VI. WARUNKI UCZESTNICTWA 

  1. Konkurs oceniany jest oddzielnie w trzech kategoriach szkół – uczniowie szkół podstawowych, gimnazjaliści i uczniowie szkół ponadgimnazjalnych.
  2. Do konkursu przystępują zespoły 2-osobowe.
  3. Każdy zespół uczestniczy w konkursie pod kierunkiem nauczyciela/opiekuna. Ten sam nauczyciel/opiekun może być opiekunem kilku zespołów z danej szkoły lub placówki oświatowej. Opiekun koordynuje, wykonanie zadania, odpowiada za przestrzeganie wskazań zawartych w niniejszym regulaminie, kontaktuje się z organizatorami i reprezentuje zespół.
  4. Należy opracować materiał filmowy (film lub animację), który ma zwrócić uwagę na jedno z wymienionych w pkt V zagadnień, zgodnie z kategorią wiekową.
  5. Czas trwania filmu: maksymalnie 5 minut.
  6. Materiał filmowy powinien być zapisany w formacie umożliwiającym jego odczytanie i dalsze odtwarzanie DVD (preferowany zapis DVD). Powinien być nagrany na płycie.
  7. Zgłoszona praca konkursowa winna być wynikiem pracy twórczej i nie naruszać autorskich praw osobistych lub majątkowych osób trzecich.
  8. Materiały użyte w filmie (muzyka, zdjęcia itp.) nie mogą naruszać autorskich praw osobistych lub majątkowych osób trzecich.
  9. Filmy nie mogą zawierać treści wulgarnych lub obraźliwych oraz nakłaniających do spożywania alkoholu i zażywania narkotyków. Zabronione jest również propagowanie agresji oraz teorii, których rozpowszechnianie jest prawnie zabronione. W przypadku zamieszczania jakichkolwiek z ww. treści, film zostanie zdyskwalifikowany.
  10. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za uszkodzenia pracy, które nastąpiły z przyczyn od nich niezależnych. 

VII. PRZEBIEG KONKURSU. 

  1. Konkurs rozpoczyna się 8 kwietnia 2016 r., a jego regulamin będzie dostępny na stronach internetowych Organizatorów.
  2. Prace konkursowe należy nadesłać lub dostarczyć osobiście do dnia 23 maja 2016r. (poniedziałek) na adres: Komenda Miejska Policji Wydział Prewencji ul. Pułaskiego 26, 16-400 Suwałki z dopiskiem: „Prosto ze szkoły” 
  3. Do pracy musi być dołączony wypełniony KWESTIONARIUSZ ZGŁOSZENIOWY.
  4. Przesłanie kwestionariusza zgłoszeniowego jest jednoznaczne z:
  • oświadczeniem, że zgłaszający zespół jest autorem pracy konkursowej
  • oświadczeniem, że zgłaszający zespół posiada prawa autorskie i majątkowe do przesłanego materiału
  • oświadczeniem o akceptacji niniejszego regulaminu
  • oświadczeniem, że zamieszczone w pracy konkursowej zdjęcia i pliki dźwiękowe nie naruszają praw autorskich osób trzecich.
  • 5. Ogłoszenie wyników Konkursu nastąpi podczas uroczystej gali w Cinema Lumiere w Suwałkach 15 czerwca 2016 roku o godzinie 10.00. Informacja o miejscu gali będzie zamieszczona na stronie www.suwalki.policja.gov.pl.
  • 6. Wyniki Konkursu przedstawione na gali będą dostępne na stronach internetowych Organizatorów. 

VIII. KRYTERIA OCENY PRAC 

  1. Nadzór nad przebiegiem Konkursu sprawuje komisja, w skład, której wchodzą przedstawiciele organizatorów Konkursu i zaproszeni goście.
  2. Komisja konkursowa przyzna trzy nagrody w każdej z kategorii wymienionej w pkt.V.
  3. Przewidziane są również wyróżnienia.
  4. Wszystkie zespoły, zakwalifikowane do konkursu, otrzymają poświadczenia swojego uczestnictwa w Konkursie, w formie dyplomów honorowych.
  5. Warunki oceny prac konkursowych:
  • Realizacja założonych celów.
  • Walory profilaktyczne i edukacyjne.
  • Sposób przekazania treści oraz oryginalność pomysłu.
  • Walor artystyczny i jakość materiału filmowego. 

IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE 

  1. Uczestnicy Konkursu wyrażają zgodę na wykorzystanie oraz przetwarzanie podanych przez nich danych osobowych przez Organizatorów zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r., Nr 101, poz.926 z późn.zm.).
  2. Przysłane do konkursu prace stanowią własność Organizatorów i nie podlegają zwrotowi.
  3. Zgłoszenie do Konkursu jest jednoznaczne ze zgodą na bezpłatne wykorzystanie prac przez Organizatorów do publikacji własnych i mediach.
  4. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo przerwania, zmiany lub przedłużenia Konkursu w razie wystąpienia przyczyn od niego niezależnych.
  5. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wprowadzenia zmian w niniejszym regulaminie. W razie zmian podany zostanie komunikat na stronie www.suwalki.policja.gov.pl .
  6. Sprawy nieuregulowane niniejszym regulaminem rozstrzygają Organizatorzy.
  7. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do podania do publicznej wiadomości danych osobowych osób, które otrzymają nagrody i wyróżnienia w Konkursie.
  8. Nadesłane prace niezgodne z powyższymi warunkami regulaminowymi nie będą rozpatrywane.
  9. Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatorów. 

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z koordynatorem konkursu:

Małgorzata Lipska

Wydział Prewencji,

 

Komendy Miejskiej Policji w Suwałkach

tel. 87 / 564 15 70,

e-mail: malgorzata.lipska@suwalki.bk.policja.gov.pl

 

 

Pliki do pobrania

  • 775 KB
  • 38 KB
Powrót na górę strony