Sezon rowerowy – zadbajmy o bezpieczeństwo jednośladów
Właśnie rozpoczął się okres, w którym większość rowerzystów rozpoczyna swoje rowerowe przejażdżki. Sezon wiosenno-letni wiąże się niestety także z kradzieżami jednośladów. Łupem złodziei padają rowery nie tylko drogie, ale i te przedstawiające mniejszą wartość.
Podczas każdego sezonu rowerowego policjanci kontrolują tysiące rowerzystów, sprawdzając jednocześnie, czy posiadany przez nich jednoślad nie pochodzi z przestępstwa. W sytuacji, gdy odzyskują skradziony rower, natychmiast rozpoczyna się przeszukiwanie baz danych, ustalanie do kogo należał oraz gdzie i kiedy doszło do jego kradzieży. Możliwe jest to jednak tylko w sytuacji, gdy pokrzywdzony przestępstwem, zgłaszając ten fakt, poda również numer fabryczny i cechy charakterystyczne utraconego jednośladu. Bardzo często podczas zgłaszania w jednostce Policji faktu utraty roweru, osoby pokrzywdzone informują, iż nie są w stanie podać numerów fabrycznych, wybijanych na ramie, bo nigdy ich nigdzie nie zapisały. Oznakowanie jednośladu przez policjantów polega na spisaniu marki i numeru fabrycznego oraz na naniesieniu kodu identyfikującego właściciela roweru, metodą tajnopisu. Każdego, kto będzie chciał oznakować swój rower, zapraszamy do Komendy Miejskiej Policji w Suwałkach. Rowery znakują Dzielnicowi od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30 lub w dogodnych godzinach po wcześniejszym umówieniu pod nr telefonu /87/564 14 67.
CHCESZ OZNAKOWAĆ ROWER – WAŻNE:
- przyjedź rowerem;
- musisz mieć przy sobie dowód osobisty;
- jeżeli chcesz, by Twoja niepełnoletnia pociecha miała oznakowany rower, zapraszamy Was razem;
- musisz mieć przy sobie także dokumenty potwierdzające jego zakup.
Przypominamy, rower można oznakować w Komendzie Miejskiej Policji w Suwałkach, ul. Pułaskiego 26, tel. /87/564 14 67.
Pamiętajmy, aby:
- nie zostawiać rowerów przed blokiem, domem, na klatce schodowej bez uprzedniego zabezpieczenia,
- pozostawiając rower najlepiej używać dobrych zapięć rowerowych typu U-lock lub hartowany łańcuch, których przecięcie jest trudniejsze i bardziej czasochłonne niż zwykłych linek; lepsze zapięcia zawsze będą tańszy niż nowy rower
- zawsze należy przypinać się za ramę do trwałego i mocnego elementu, np. stojaków rowerowych typu U;
- zostawiając rower warto wybierać miejsca objęte systemem monitoringu miejskiego lub kamer przemysłowych