Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

34-latka oszukana "na zdalny pulpit" straciła 12 tysięcy złotych

Data publikacji 25.10.2021

Suwalscy policjanci ostrzegają przed oszustami działającymi metodą „na zdalny pulpit”. Ostatnio ich ofiarą padła 34-latka. Kobieta, chciała zainwestować pieniądze. Zainstalowała program podany przez przestępców i w ten sposób udostępniła im dane do konta. Oszuści wykorzystując tę wiedzę zaciągnęli pożyczkę i wypłacili z jej konta 12 tysięcy złotych.

Przestępcy posługują się różnymi metodami, aby szybko zdobyć pieniądze. Coraz częściej wykorzystują metodę „na zdalny pulpit". W ostatnich dniach, oszuści działając w ten sposób oszukali 34-letnią mieszkankę gminy Raczki. Jak ustalili policjanci, kobieta chciała zainwestować pieniądze. Znalazła w Internecie ofertę i zalogowała się w wybranej witrynie. Wkrótce skontaktował się z nią konsultant z dalszymi wskazówkami. Za jego namową kobieta zainstalowała na komputerze podaną aplikację, jak się później okazało, do zdalnej obsługi urządzenia. Następnie 34-latka postępując zgodnie z instrukcjami rzekomego konsultanta zalogowała się do swojego konta bankowego. W ten sposób kobieta dała przestępcom pełny dostęp do swojego konta. Oszuści, wykorzystując te dane wzięli pożyczkę na 12 tysięcy złotych, którą rozdysponowali na inne rachunki bankowe.

Co robić by nie paść ofiarą oszusta?

  • przede wszystkim kieruj się zdrowym rozsądkiem przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych i bądź czujny szczególnie tam, gdzie w grę wchodzi obietnica szybkiego pomnożenia pieniędzy - tak najczęściej działają oszuści;
  • jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania do zdalnej obsługi urządzeń, możesz być pewien, że to oszustwo;
  • pamiętaj, że tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych;
  • jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku, w celu potwierdzenia jej wiarygodności.


 

Powrót na górę strony