Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

UWAGA, OSZUŚCI NIE ODPUSZCZAJĄ!

Data publikacji 30.11.2021

Oszuści nie odpuszczają. Tym razem ich ofiarą padł suwalczanin. Mężczyzna, chcąc chronić swoje oszczędności, wykonywał polecenia rzekomego pracownika banku. Przestępcy, mając najprawdopodobniej wszystkie niezbędne dane, zrobili przelew z konta 84-latka. Mężczyzna dopiero po kilku dniach zorientował się, że padł ofiarą oszustów i powiadomił policjantów. Niestety stracił 37 tysięcy złotych.

Oszuści nie odpuszczają i próbują różnych metod, aby wyłudzić pieniądze. Wczoraj do suwalskich policjantów zgłosił się mieszkaniec miasta. Mężczyzna powiadomił mundurowym o wyłudzeniu jego pieniędzy. Jak zrelacjonował zgłaszający, kilka dni temu zadzwoniła do niego kobieta, podająca się za pracownika banku. Dzwoniąca poinformowała, że była próba włamania na konto mężczyzny. W rozmowie suwalczanin oświadczył, że nie ma konta w banku, z którego rzekomo otrzymał telefon. Wówczas uzyskał odpowiedź, że za chwilę zadzwoni ktoś z jego banku. Tak też się stało. Po chwili 84-latek odebrał kolejny telefon od rzekomego pracownika, tym razem już jego banku. Fałszywy pracownik poinformował, że z konta suwalczanina ktoś próbował pobrać pieniądze. Zaoferował swoją pomoc, aby zapobiec takiej sytuacji. Suwalczanin, chcąc zabezpieczyć swoje oszczędności wykonywał wszystkie polecenia oszusta. Po pewnym czasie rzekomy pracownik banku oświadczył, że ma potrzebne mu dane i polecił czekanie na odpowiedź z banku. Dopiero wczoraj, kiedy suwalczanin chciał pobrać pieniądze ze swojego banku, zorientował się, że padł ofiarą oszustów. Z jego konta zniknęło 37 tysięcy złotych.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. W przypadku telefonu od osoby podającej się za pracownika banku, który proponuje zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze, najlepiej samodzielnie wpisać numer banku, wcześniej rozłączając się z rozmówcą, zadzwonić, poinformować o otrzymanym połączeniu i zweryfikować przekazane informacje.

Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

 

Powrót na górę strony