Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Suwalczanin ponownie oszukany

Data publikacji 10.09.2024

Przestępcy ciągle wyłudzają dane kont bankowych, kart kredytowych, przesyłają też fałszywe linki do stron i okradają konta. Ofiarą takich działań padł 63-letni mieszkaniec Suwałk, który próbował odzyskać pieniądze utracone w wyniku oszustwa około dwa lata wcześniej. Oszuści wykorzystując łatwowierność mężczyzny zaciągnęli kredyt i wypłacili pieniądze czym spowodowali straty o łącznej wartości ponad 50 tysięcy złotych.

Wczoraj suwalscy policjanci przyjęli zawiadomienie o oszustwie, którego ofiarą padł 63-letni mieszkaniec Suwałk. Z relacji mężczyzny wynikało, że skontaktowały się z nim osoby, oferujące pomoc w odzyskaniu pieniędzy utraconych w wyniku oszustwa zaistniałego około dwóch lat wcześniej. W tamtym przypadku na suwalczanina oszuści zaciągnęli kredyt a łączne straty, które poniósł to około 15 tysięcy złotych. Za namową oszustów mężczyzna dał się ponownie nabrać. Zainstalował na swoim laptopie aplikację, która jak się później okazało, posłużyła przestępcy do zdalnej obsługi urządzenia. W czasie rozmowy 63-latek postępował zgodnie z instrukcjami i umożliwił oszustom dostęp do swojego konta. Oszuści, wykorzystując jego łatwowierność zaciągnęli kredyt i wypłacili pieniądze czym spowodowali straty o łącznej wartości ponad 50 tysięcy złotych.

Co robić by nie paść ofiarą oszusta?
    • przede wszystkim kieruj się zdrowym rozsądkiem przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych i bądź czujny szczególnie tam, gdzie w grę wchodzi obietnica szybkiego pomnożenia pieniędzy - tak najczęściej działają oszuści;
    • jeśli „konsultant” proponuje zainstalowanie oprogramowania do zdalnej obsługi urządzeń, możesz być pewien, że to oszustwo;
    • pamiętaj, że tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych;
    • jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku, w celu potwierdzenia jej wiarygodności.

Powrót na górę strony