Aktualności

Myślała, że pomaga znajomej, a straciła pieniądze

Data publikacji 25.09.2024

Cyberprzestępcy, podszywając się pod właścicieli kont społecznościowych, wysyłają do ich znajomych wiadomości z prośbą o kody BLIK. W ten sposób 28-latka straciła 800 złotych. Myślała, że pomaga koleżance. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść oszustom.

Do suwalskich policjantów zgłosiła się 28-latka. Kobieta poinformowała mundurowych, że została oszukana. Jak ustalili funkcjonariusze, ktoś włamał się na konto społecznościowe znajomej kobiety, a następnie podając się za nią, poprosił za pośrednictwem komunikatora o opłacenie przesyłki  BLIK-iem. 28-latka, przekonana, że koresponduje z koleżanką, wygenerowała kod BLIK, który jej przesłała. Chwilę później, podczas rozmowy z prawdziwą znajomą okazało się, że ktoś zhakował jego konto i wysyłał prośbę o blika. W wyniku oszustwa 28-latka straciła 800 złotych.

Ostrzegamy! Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracanie się z prośbą o pilną pożyczkę. Przestępcy proponują łatwy sposób przelania gotówki poprzez wygenerowanie numeru kodu BLIK w systemie płatności elektronicznej. Przekazany kod wystarczy, by sprawca mógł natychmiast wypłacić pieniądze. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom.

Aby nie paść ofiarą oszustów radzimy:

  • weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę. Najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują tego rodzaju pomocy,
  • nie kierujmy się pośpiechem, lecz zdrowym rozsądkiem,
  • pamiętajmy również o stosowaniu silnych haseł, które zawierają małe i duże litery, cyfry oraz znaki specjalne,
  • dodatkową ochroną naszego konta może być dwuskładnikowe uwierzytelnienie. Wybierając pytania bezpieczeństwa wybierzmy hasło trudne do odgadnięcia, na które tylko my znamy odpowiedź.
  • Pamiętajmy również o tym, aby nigdy nie zapisywać hasła w przeglądarce internetowej.


 

Powrót na górę strony