Aktualności

50-latek oszukany metodą „na pracownika banku”

Data publikacji 16.12.2024

Tym razem ofiarą oszustów padł 50-letni mieszkaniec powiatu suwalskiego. Mężczyzna stracił pieniądze po tym, jak zadzwoniła do niego oszustka podająca się za pracownika banku z informacją, że należy zwiększyć limit przelewów aby otrzymać zapłatę za sprzedawane przedmioty. Podając kody autoryzujące mężczyzna przekazał przestępcom ponad 9 tysięcy złotych.

Do suwalskich policjantów zgłosił się 50-letni mieszkaniec powiatu suwalskiego. Poinformował, że padł ofiarą oszustów podczas sprzedaży karty pamięci na portalu. Mężczyzna powiedział policjantom, że zadzwoniła do niego kobieta podająca się za pracownika banku. Poinformowała, że aby dostać zapłatę za sprzedany przedmiot powinien zwiększyć limit przelewów. Następnie zaoferowała swoją pomoc. Suwalczanin nie czytając wiadomości przychodzących z banku o płatności metodą blik każdą z nich potwierdzał. Mężczyzna na prośbę oszustki podał  również numer karty kredytowej oraz specjalny trzycyfrowy kod znajdujący się na odwrocie karty. W efekcie czego z jego konta zostały wypłacone pieniądze. 50-latek stracił ponad 9 tysięcy złotych. Kiedy mężczyzna zorientował się, że padł ofiarą oszustwa o całej sytuacji poinformował suwalskich mundurowych.

Policjanci apelują o ostrożność i rozsądek przy podejmowaniu decyzji i zobowiązań finansowych. Zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym stosujmy zasadę ograniczonego zaufania. Nikomu nie należy udostępniać danych do logowania na konta bankowe. Oszuści wykorzystują różne metody w swoich przestępczych procederach. Kradzież pieniędzy często odbywa się "na oczach" pokrzywdzonych i z ich udziałem.

Powrót na górę strony