Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Chciała sprzedać dziecięcy kombinezon, a straciła 10 tysięcy złotych

Data publikacji 24.01.2024

To już kolejne oszustwo w sieci, na jednym z portali aukcyjnych. Tym razem ofiarą oszustów padła 29-latka, która chciała sprzedać kombinezon dziecięcy. Kobieta kliknęła w link przesłany przez "kupującą". Jednak zamiast otrzymać pieniądze, z jej konta zniknęło prawie 10 tysięcy złotych.

Do suwalskich policjantów zgłosiła się 29-latka, która została oszukana w sieci. Z ustaleń mundurowych wynika, że kobieta zamieściła ogłoszenie na jednym z portali aukcyjnych. Suwalczanka chciała sprzedać kombinezon dziecięcy. Już po kilku minutach, na jednym z komunikatorów, kobieta otrzymała wiadomość od zainteresowanej aukcją "kupującej". Ta poprosiła ją aby dopełniła formalności i otworzyła link z przyjęciem płatności. Sprzedająca wybrała wówczas ikonę swojego banku, po czym wpisała login i hasło. Tym samym kobieta dała oszustom dostęp do swojego konta. Chwilę po „transakcji" sprzedająca otrzymała z banku kilka wiadomości o płatności metodą Blik. Każdą z nich, niestety, potwierdziła. 29-latka zorientowała się, że doszło do oszustwa po rozmowie z pracownikiem banku w placówce. Wtedy dowiedziała się, że zamiast otrzymać wpłatę za sprzedany kombinezon, straciła 10 tysięcy złotych. O przestępstwie powiadomiła policjantów.

Aby uniknąć takich sytuacji - pamiętaj!

  • Nie klikaj w nieznane linki do stron;
  • Zwróć uwagę jakie transakcje bankowe autoryzujesz i na jaką kwotę;
  • Poznaj zasady bezpieczeństwa swojego banku i stosuj się do nich, gdy korzystasz z portali aukcyjnych;
  • Miej ograniczone zaufanie do potencjalnych kontrahentów;
  • Rozliczaj się bezpośrednio przez dany portal. Unikaj bezpośrednich transakcji. Uważaj na próby nawiązania kontaktu poza portalem, poprzez komunikatory;
  • Oszuści mogą podrobić stronę portalu aukcyjnego oraz bramki płatniczej. Zwracaj uwagę na adres widoczny w przeglądarce;
  • Zwróć uwagę na poprawność językową strony, na której przekazujesz dane karty. Fałszywe strony często zawierają błędy, nie są napisane poprawną polszczyzną;
  • Nie należy podawać numeru karty i specjalnego kodu CVV2/CVC2, który jest nadrukowany obok podpisu;
  • Czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostaje z banku zanim wykorzystasz go nie wiedząc co autoryzujesz;
  • Każde finalizowanie transakcji poza portalem aukcyjnym, czy to przez wiadomości mailowe, sms-y i komunikatory, które zwierają linki powinno wzbudzić naszą czujność.


 

Powrót na górę strony