Aktualności

Kolejne osoby oszukane w Internecie!

Data publikacji 13.08.2024

Zadzwonił do Ciebie pracownik banku, dostałeś wiadomość od znajomego z prośbą o Blika, a może po wystawieniu produktu na sprzedaż w Internecie dostajesz link, aby otrzymać płatność? Uważaj, to może być oszustwo! Kolejne osoby w powiecie suwalskim zostały oszukane. Jedna z ofiar chcąc sprzedać bukiety ze słodyczami, straciła ponad 4000 złotych.

Do suwalskich policjantów zgłosiła się 28-latka, która została oszukana w sieci. Kobieta na jednym z portali ogłoszeniowych dodała informację o tym, że w najbliższym czasie będzie oferowała do sprzedaży bukiety ze słodyczami. Następnie otrzymała wiadomość, że ktoś jest zainteresowany zakupem. W wiadomości znajdowała się prośba o przesłanie swojego adresu e-mail, na który sprzedająca otrzymała instrukcję dotyczącą postępowania w związku z otrzymaniem płatności za oferowany towar. Aby otrzymać pieniądze miała przelać wskazaną kwotę w formie „zwrotnej kaucji”. Kobieta kilkukrotnie dokonała przelewu środków w celu otrzymania pieniędzy za bukiety. Po kilku minutach sprzedająca zorientowała się, że została oszukana. 28-latka straciła łącznie ponad 4000 złotych.

Kolejne zgłoszenie związane było z oszustwem metodą "na BLIK". 18-letnia mieszkanka powiatu suwalskiego poinformowała mundurowych, że ktoś włamał się na konto jednego z portali społecznościowych jej znajomych. Podszywając się pod tą osobę, skontaktował się z nią i poprosił o podanie kodu BLIK. Kobieta przekonana, że pisze ze znaną jej osobą, zareagowała na prośbę i przekazała kody. W ten sposób oszust doprowadził do straty ponad 500 złotych.

Inna mieszkanka powiatu suwalskiego poinformowała policjantów o tym, że padła ofiarą oszustów i straciła 3000  złotych. Skontaktował się z nią telefonicznie fałszywy pracownik banku, który oferował pomoc w wypłacie kryptowalut. W celu ułatwienia komunikacji 29-latka poinstruowana przez oszusta zainstalowała wskazaną aplikację. Następnie zalogowała  się na swoje konto, dając do niego dostęp. W tym czasie oszust dokonał przelewów z jej rachunku bankowego. Gdy suwalczanka zalogowała się na swoje konto bankowe zorientowała się, że zniknęło z niego 3000 złotych.

Policja ostrzega: Pamiętaj!

  • Nie udostępniaj nikomu danych do logowania w bankowości elektronicznej i mobilnej;
  • Nie instaluj dodatkowego oprogramowania na urządzeniach z których logujesz się do bankowości elektronicznej;
  • Nie wpisuj nieznanego numeru konta do swojej bankowości elektronicznej, na które mają być przelewane zyski z inwestycji;
  • Jeśli otrzymasz przelew od nieznanego nadawcy, pod żadnym pozorem nie przekazuj środków dalej, nawet jeśli „Twój doradca” o to prosi - nieświadomie możesz brać udział w przestępstwie;
  • Zwracaj uwagę na fałszywe aplikacje i strony firm namawiające do inwestowania;
  • Jeżeli podejrzewasz, że jesteś ofiarą oszustwa, skontaktuj się ze swoim bankiem oraz złóż stosowne zawiadomienie na Policji;
  • Nie daj się skusić wizją szybkiego zysk
Powrót na górę strony